Vragen over thuisprikken
1. Wat moet ik doen als ik vandaag een patiënt thuis wil laten prikken?
U belt het laboratorium via het speciale telefoonnummer: 0341 - 43 58 75.
Omdat er ’s middags geen laboranten op route zijn wordt in overleg iets geregeld.
Daarna vraagt u gewenste onderzoeken aan, vinkt u “Thuisprikken” aan en vermeld bijzonderheden. Vervolgens verzendt u het patiëntbericht.
2. Wat moet ik doen als ik morgen een patiënt thuis wil laten prikken?
U vraagt het gewenste onderzoek aan. Vink “Thuisprikken” en "volgende werkdag" aan en vermeld bijzonderheden. Vervolgens verzendt u het patiëntbericht.
Het laboratorium plant de afname in voor de eerstvolgende prikdag (dit is afhankelijk van het postcodegebied). Indien een 06 nummer van de patiënt aanwezig is, ontvangt de patiënt een SMS bericht met daarin de datum van bloedafname.
Voor spoed kiest u spoedorder, het laboratorium plant de afspraak dan voor de eerstvolgende werkdag. Let op, alleen voor spoedgevallen!
3. Kan ik al een gemaakte thuisprikafspraak afzeggen?
De gemaakte thuisprikafspraak zegt u af door de ZD aanvraag te annuleren.
4. Waar kan de patiënt informatie opvragen over de prikdatum (denk aan moet ik nuchter geprikt worden)?
De patiënt belt het laboratorium via het speciale telefoonnummer 0341- 43 58 75.
5. Wat moet ik doen als ik een foutieve thuisprik aanvraag heb verzonden?
U annuleert de ZD-aanvraag en maakt een nieuwe ZD-aanvraag aan.
6. Hoe gaan we om met bloedafname aan huis met een aanvraag voor urine?
De huisarts blijft verantwoordelijk dat het afnamemateriaal voor de urine bij de patiënt komt. Als u alleen urine aanvraagt dan moet iemand dit naar één van de prikpunten komen brengen. De medewerkers van het laboratorium komen niet alleen urine ophalen aan huis.