Door de huisarts aangevraagde onderzoeken, die in het St Jansdal worden uitgevoerd, worden niet in MijnStJansdal getoond. Het St Jansdal is geen eigenaar van deze gegevens, maar voert het onderzoek uit voor uw huisarts. Het St Jansdal heeft vooralsnog geen toestemming van de huisartsen in de regio om de door hen aangevraagde onderzoeken te tonen in MijnStJansdal. De uitslagen worden verstuurd naar de praktijk van de huisarts. Wendt u dus tot uw huisarts voor de uitslag als de huisarts de aanvrager is.
In principe zijn alle uitslagen elektronisch beschikbaar in MijnStJansdal. Uitzondering zijn radiologie verslagen/beelden en enkele onderzoeken die uitgevoerd zijn door andere ziekenhuizen of instanties. Dit komt omdat er geen koppeling is met ons ziekenhuissysteem.
Ook door de huisarts aangevraagde onderzoeken, die in het St Jansdal worden uitgevoerd, worden niet in MijnStJansdal getoond. Het St Jansdal is geen eigenaar van deze gegevens, maar voert het onderzoek uit voor uw huisarts. Het St Jansdal heeft vooralsnog geen toestemming van de huisartsen in de regio om de door hen aangevraagde onderzoeken te tonen in MijnStJansdal. De uitslagen worden verstuurd naar de praktijk van de huisarts. Wendt u dus tot uw huisarts voor de uitslag als uw huisarts de aanvrager is.
In MijnStJansdal ziet u gegevens die vanaf 1 oktober 2016 ingevoerd zijn in het Elektronisch Patiëntendossier. In de aanloop naar een geplande afspraak worden de volgende medische gegevens in MijnStJansdal zichtbaar: actuele gezondheidsproblemen, medicatie, allergieën en in het ziekenhuis bekende vaccinaties. Gesloten gezondheidsproblemen worden niet zichtbaar in MijnStJansdal. Deze oudere medische gegevens zijn wel zichtbaar voor uw behandelteam.
Patiënten kunnen via MijnStJansdal uitslagen zien zodra deze bekend is. Het gaat om uitslagen van bijvoorbeeld bloedonderzoek, weefselonderzoek of beeldvormend onderzoek (zoals het verslag van een CT of MRI-scan).
Dit betekent ook dat u de uitslag op hetzelfde moment krijgt als uw zorgverlener. Het is dus mogelijk dat u een uitslag eerder ziet. Dat vindt niet iedereen even prettig. U bepaalt zelf of u een uitslag alvast wilt bekijken of wilt wachten tot uw zorgverlener reageert zoals afgesproken is. U krijgt meerdere waarschuwingen te zien als u de pagina met uitslagen heeft geopend, of gaat openen.
Wilt u de uitslagen liever helemaal niet zien? U heeft de mogelijkheid om uitslagen (tijdelijk of voor altijd) te verbergen in MijnStJansdal.
Het gaat om uitslagen van onderzoeken die zijn aangevraagd door medisch specialisten van St Jansdal. Onderzoeken die door een huisarts zijn aangevraagd, blijven onder verantwoordelijkheid van de huisarts en ontvangen huisartsen rechtstreeks. Deze uitslagen worden niet getoond in MijnStJansdal.
Meer informatie is beschikbaar op www.stjansdal.nl/uitslagen. Vragen over MijnStJansdal kunnen ook gesteld worden aan medewerkers van het Digiplein via mijn@stjansdal.nl.
Wanneer u informatie in MijnStJansdal niet begrijpt, neemt u dan contact op met uw behandelaar of stel uw vraag door een bericht te sturen via MijnStJansdal.
Waarschijnlijk heeft u de brief gelezen via de startpagina “Wat is er nieuw?”. Hier laat het systeem u nog niet gelezen, nieuwe informatie zien. Als het eenmaal is gelezen, verdwijnt het hier. U kunt brieven altijd openen via het Menu, Communicatie, Brieven.
In MijnStJansdal vindt u alleen brieven die vanaf 1 oktober 2016 verzonden zijn door behandelaars van het ziekenhuis. Brieven van vóór die datum en brieven van andere instellingen zijn niet zichtbaar in MijnStJansdal. Deze staan wel in uw medisch dossier en zijn door onze zorgverleners te raadplegen.
U kunt de brieven zelf printen. Kies bij het selecteren van een printer voor PDF. Sla de PDF op uw eigen computer op.
De informatie in MijnStJansdal komt direct uit uw medische dossier van het ziekenhuis. Vraag tijdens uw volgende afspraak uw zorgverlener om eventuele onjuiste informatie te corrigeren. Uw informatie wordt bij elk bezoek bijgewerkt in uw medisch dossier.
In MijnStJansdal kunt u vragenlijsten invullen, een voorstel doen voor het aanpassen van medische gegevens zoals allergieën, aandoeningen en medicatie. Ook kunt u uw persoonsgegevens of apotheek wijzigen.
Stuur via MijnStJansdal een bericht naar uw behandelteam en vermeld de fout. Uw behandelaar kijkt samen met u wat er mis is gegaan en zal dit corrigeren.
In MijnStJansdal kunt u persoonlijke informatie wijzigen, zoals adresgegevens of uw wachtwoord wijzigen. Wanneer u bent ingelogd, kunt u onder het menu naar de instellingen gaan. Hier kunt u uw instellingen en gegevens aanpassen.
Het is niet mogelijk om uw zorgverzekeraar of huisarts te wijzigen in MijnStJansdal. Dit kunt u laten doen bij het afsprakenbureau.