Geef uw klacht door - Klachtenformulier
Klachtenregeling
Het kan voorkomen dat u als patiënt niet helemaal tevreden bent over uw behandeling of verblijf. Het is belangrijk dit zo spoedig mogelijk te bespreken op de locatie waar zich deze situatie voordoet, bij voorkeur met de persoon die het aangaat. Hiermee biedt u elkaar de mogelijkheid direct naar een oplossing te zoeken en eventuele misverstanden op te helderen. Mocht dit niet naar tevredenheid zijn verlopen of vindt u dit moeilijk, dan kunt u met uw klacht terecht bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris.
Leest u eerst de folder
In de folder 'Uw mening is belangrijk' staat onze werkwijze voor de omgang met onvrede en tevredenheid beschreven. Wij adviseren u deze folder zorgvuldig te lezen voordat u uw klacht indient.
Klacht melden
U kunt uw onvrede op meerdere manieren uiten. Bij voorkeur gebruikt u onderstaande link naar het klachtenformulier.
Schriftelijk klacht indienen
U kunt een brief sturen aan (een postzegel is niet nodig):
Ziekenhuis St Jansdal
t.a.v. de klachtenfunctionaris
Afdeling kwaliteit en veiligheid (nr. 47)
Antwoordnummer 73
3840 VB HARDERWIJK
Telefonische bereikbaarheid
Wanneer u wilt dat de klachtenfunctionaris contact met u opneemt, kunt u een mail sturen naar klachten@stjansdal.nl waarin u uw gegevens en telefoonnummer vermeldt. De klachtenfunctionaris streeft ernaar binnen vijf werkdagen contact met u op te nemen.
Mocht het dringend zijn, wilt u dat dan in uw mail aangeven zodat de klachtenfunctionaris zo mogelijk hiermee rekening kan houden?
Het heeft onze voorkeur als u uw klacht indient door het invullen van het klachtenformulier.
De volledige procedure voor klachtbehandeling is beschreven in de Klachtenregeling. De onafhankelijke klachtenfunctionarissen werken volgens de richtlijnen van de VKIG (Vereniging voor Klachtenfunctionarissen in de Gezondheidszorg).