l

Direct contact

Telefoonnummers

St Jansdal receptie (alle locaties)

0341 - 463911

Afsprakenbureau 

0341 - 463890

Poli-Apotheek St Jansdal

0341 - 435858

Helpdesk MijnStJansdal (8:30 - 16:30 uur)

0341 - 463700

Vragen over?


Heeft u een klachtKlik dan hier.

Of compliment? Klik dan hier.


Bent u van de PERS en heeft u een vraag? Klik dan hier.

Medische hulp buiten kantoortijden

Spoedpost Harderwijk  

 

085 - 773 73 71

 

 

www.spoedpostharderwijk.nl

Huisartsenpost Lelystad  

 

0900 - 333 6 333

 

 

www.medrie.nl

Bij levensbedreigende spoed:

 

112

Uw afspraak voorbereiden

U heeft een afspraak en we kijken uit naar uw komst bij een van de poliklinieken. Tijdens uw afspraak kunt u samen praten over uw gezondheidsprobleem, hoe het met u gaat en wat u verwacht. Het helpt als u thuis uw afspraak voorbereidt, zodat we een goed gesprek kunnen hebben.

 

 

 

Thuis uw afspraak voorbereiden

In MijnStJansdal kunt u onderstaande stappen doorlopen. Dit heeft twee voordelen. U heeft direct meer inzicht in uw gezondheidsgegevens. Zo hebben uw zorgverlener en u meer tijd om de reden van uw komst te bespreken.

 

Persoonlijke info 
Zijn uw adresgegevens en gegevens van uw huisarts, apotheek en zorgverzekering juist? 

 

Medicatie
Is de lijst met uw medicijnen volledig en actueel? Wij hebben dit, na uw toestemming, alvast opgevraagd. Lukt het niet om dit online te bekijken? Neem u dan zelf een overzicht van uw medicijnen mee. U kunt dit opvragen bij de apotheek.

 

Gezondheidsproblemen
Kloppen de gezondheidsproblemen?

 

Allergieen
Kloppen de eventuele allergieen? 

 

Vragenlijsten
Staan er vragenlijsten voor u klaar? Vult u deze aub in. 

 

Bekijk eventuele folders of filmpjes

Als u een onderzoek of behandeling krijgt, ontvangt u één of meerdere folders (of filmpjes / animaties). Deze vindt u bij uw afsprakeninformatie in MijnStJansdal. Hierin leest en ziet u wat u kunt verwachten van uw behandeling en hoe u zich hierop kunt voorbereiden. 

Heeft u geen MijnStJansdal dan staat in uw afsprakenbrief de titel van de folder(s). 

 

Neem een geldig identiteitsbewijs mee

Het is in de zorg voor elke patient verplicht om zich te legitimeren, dus ook voor kinderen. Een geldig identiteitsbewijs is een paspoort, rijbewijs, identiteitskaart of verblijfsdocument. Hierop staat uw burgerservicenummer (BSN). Een medewerker van de inschrijfbalie controleert uw BSN. Zo weten wij zeker wie u bent en kunnen wij veilig informatie met u uitwisselen via MijnStJansdal.

 

Stel de drie goede vragen in het gesprek

Goede zorg begint met een goed gesprek. Zo krijgt u de zorg die beter bij u past. Wij beslissen daarom graag mét u en niet over ú. Hier leest u hoe u het gesprek kunt voorbereiden en welke drie vragen belangrijk zijn om te stellen. 

 

Door wie wordt u gezien?

Het St Jansdal is een opleidingsziekenhuis. Het is mogelijk dat u op de polikliniek eerst gezien wordt door een coassistent of arts-assistent. U ziet uw specialist daarna. Deze controleert de bevindingen en bespreekt met u de diagnose en eventuele vervolgstappen. Dit kan u meer tijd kosten.

 

We hopen dat u bereid bent om ons te helpen de volgende generatie zorgverleners goed voor te bereiden op de toekomst. Heeft u bezwaar tegen de aanwezigheid van een toekomstige arts of verpleegkundige? Dan vragen wij u vriendelijk om dat liefst vooraf en anders direct en duidelijk aan te geven aan de specialist die u behandelt of aan de balie van de afdeling/polikliniek. Uw wens wordt altijd gerespecteerd.